Как да се предпазим от слънцето: наръчник за защита от слънчевите лъчи?

(2)

 

защита- о-т слънцето- деца

Как да се предпазим от слънцето? Ето всички наши съвети, събрани тук.

В партньорство с Центъра за защита от ракови заболявания, ние разработихме наръчник за предпазване от слънчевите лъчи, където ще намерите съвети как да се възползвате от слънцето при пълна безопасност. Когато започнете да приготвяте багажа си за първите разходки на слънце, винаги е добре да помислите и за това как да се предпазите от лошото въздействие на ултравиолетовите лъчи. Лицето, тялото ви и вашите деца, се нуждаят от ефикасна защита, за да ги предпазите от болките, причинени от слънчеви изгаряния.

Представяме ви наръчник за защита от слънчевите лъчи – „10 съвета как да се възползваме от слънцето при пълна безопасност”, който можете да изтеглите безплатно от сайта: Наръчник за защита от слънцето

1. Слънцето е абсолютно необходимо за нашия живот

Излагането на слънце по няколко минути на ден е напълно достатъчно, за повдигнем духа си и да се почувстваме добре. Организмът ни се нуждае от слънчевите лъчи, за да синтезира витамин D, способстващ за съхраняване на здравето на костната ни система и участва в процесите на фиксиране на калций и фосфор. Този витамин е абсолютно необходим за правилното развитие на децата.

 

2. Какви са рисковете?

 

Незащитеното излагане на слънце води до риск от слънчеви изгаряния, предизвиква преждевременно стареене, изсушаване, сбръчкване и удебеляване на кожата, води до появата на тъмни или светли петна или малки бели открити рани. Слънчевото изгаряне означава изгаряне на кожата. И трябва да се лекува като такова. Посъветвайте се с вашия фармацевт, за да получите адекватно лечение.

Слънчевото изгаряне означава изгаряне на кожата. И трябва да се лекува като такова. Посъветвайте се с вашия фармацевт, за да получите адекватно лечение.

 

3. Видове кожа

Хората имат различна чувствителност спрямо UV лъчите. Всяка кожа е различна. В зависимост от цвета, кожата може да бъде повече или по-малко чувствителна на излагането на слънце (фототип). Независимо от типа кожа, адекватната слънцезащита зависи от интензивността на ултравиолетовите лъчи, продължителността на излагане и упражняваната дейност.

Изключително чувствителна кожа (фототип 1). Кожата ви е много светла, често покрита с лунички. Лесно изгаряте на слънце, никога не придобивате бронзов тен и много трудно може да получите слънчев загар. Пазете се.
Избягвайте излагането на слънце в часовете между 12-16 часа.
Абсолютно задължително е да носите подходящи средства за максимална защита: слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем с много висока степен на защита (SPF 50+).

Чувствителна кожа (фототип 2). Кожата ви е светла, понякога с лунички. Лесно изгаряте на слънце и много трудно може да получите слънчев загар. Не се опитвайте да придобиете бронзов тен. Пазете се.
Избягвайте излагането на слънце в часовете между 12-16 часа.
Абсолютно задължително е да носите подходящи средства: слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем с много висока степен на защита (SPF 50+).

Слабо чувствителна кожа (фототип 3). Кожата ви е леко матова. Трудно изгаряте на слънце и лесно придобивате бронзов тен.
и слънчев загар. Въпреки това, избягвайте излагането на слънце в часовете между 12-16 часа без да използвате средства за защита: слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем с висока степен на защита (SPF 30 и 50).

Нечувствителна кожа (фототип 4 и 5). Кожата ви е от матова до тъмна. Почти никога не получавате слънчеви изгаряния и лесно добивате слънчев загар.
Кожата ви добре понася слънчевите бани. Но постепенно увеличавайте продължителността на излагане.
През първите дни избягвайте излагането на слънце в часовете между 12-16 часа без да използвате средства за защита: слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем със средна степен на защита (SPF 15, 20 и 25).

Тъмна кожа (фототип 6). Този вид кожа е естествено защитена от неблагоприятното въздействие на слънчевите лъчи. И все пак, не забравяйте да защитите по-светлите части на тялото (дланите на ръцете и ходилата). Препоръчва се и носенето на очила.
Понася добре слънчевите бани. При първите дни обаче избягвайте да се излагате на слънце в часовете между 12-16 часа без да използвате средства за защита : слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем: слънцезащитно облекло, шапка, слънчеви очила и слънцезащитен крем (SPF 6 до 10).

4. Бъдете разумни, когато се излагате на слънце

 

Когато се излагате на слънце, препоръчително е постепенното увеличаване продължителността на слънчевите бани. Първият ден започвайки с 10 минути, за да подготвите кожата.
Ограничавайте максимално излагането на слънце на децата до 15-годишна възраст, тъй като кожата им е по-чувствителна от тази на възрастните. За бебетата единственият ни съвет е – никога не ги излагайте на слънце!



Слънчевите изгаряния при децата и прекомерното излагане на слънце в детска възраст увеличава риска от рак на кожата при възрастните.

 
5. Как да се предпазим от слънцето

Независимо къде се намирате – в града, на море или на планина, много е важно да се предпазвате от неблагоприятното въздействие на слънчевите лъчи. Най-добре е да носите подходящи дрехи, шапка с широка периферия, използвайте слънцезащитен крем, който да нанасяте на изложените на слънце части на тялото.



a. Дрехи
Дрехите са най-добрият начин за защита от слънцето. Само плътните материи, отговарящи на европейските стандарти, могат да ви осигурят оптимална защита от слънчевите лъчи.
Внимание, не всички тъкани предпазват от слънцето. Само плътните материи, отговарящи на европейските стандарти, могат да ви осигурят оптимална защита от слънчевите лъчи. Както за децата, така и за вас, използвайте предимно тениски или горнища анти- UV, които са ефикасни дори и мокри.

b. Шапка
За предпочитане носете шапки с широка периферия, които покриват тила и ушите и осигуряват оптимална защита.

c. Слънчеви очила
Независимо дали сте на брега на морето или в планината, очите са най-изложени на въздействието на UV лъчението, поради явлението, наречено „отражение”. Затова е много важно да предпазвате очите си, вашите и тези на децата. Внимавайте с цвета и категорията на стъклата. Виж Наръчник за защита от слънчевите лъчи. Слънцезащитни продукти
Слънцезащитните кремове трябва да се използват при всякакъв вид излагане на слънце, а не само когато сме на плаж. Избират се в зависимост от фототипа.

КАТЕГОРИЯ

ФАКТОР ЗА UV ЗАЩИТА

ПРОТОТИП

НИСКА СТЕПЕН НА ЗАЩИТА

6, 10

Тъмна матова кожа

СРЕДНА СТЕПЕН НА ЗАЩИТА

15, 20, 25

Слабо чувствителна кожа

ВИСОКА СТЕПЕН НА ЗАЩИТА

30, 50

Чувствителна кожа

МНОГО ВИСОКА СТЕПЕН НА ЗАЩИТА

50+

Много чувствителна кожа


 

Внимание, обикновено всички ние нанасяме по-малък слой крем, отколкото количеството, използвано при тестването му в лаболатория, затова не се колебайте да използвате крем с висока степен на защита.
Не забравяйте за защитите децата от слънчевите лъчи: кожата на бебетата и децата е по-чувствителна. Тя е по-фина и по-уязвима от тази на възрастните, защото клетките не притежават свойството да се възстановяват и кожата по-трудно понася последиците от повтарящи се изгаряния.

6. Не се поддавайте на грешни твърдения


- Всички хора получават бронзов тен?
- Най-топлите часове на деня са най-опасни?
- Не е необходимо да използваме сълнцезащитни продукти, когато вече имаме бронзов тен?
- Слънцезащитният крем позволява да се излагаме по-продължително време на слънцето?
- Къпането предпазва от рисковете от изгаряне?
- Мокрите и сухите дрехи ни предпазват в еднаква степен от слънцето?
- Хората с матова или тъмна кожа не е необходимо да се предпазват от слънцето?



7. Пазете се от


Слънцето в часовете от 12 до 16 часа
Отражението
Облаците, вятъра и хладината
Височината


 
8. Какво не е нужно да правим преди излагане на слънце


- Процедури за изкуствено почерняване:
Обратно на очакванията, тези процедури не предпазват кожата от ултравиолетовите лъчи. Напротив, те увеличават канцерогенния ефект при продължително излагане.

- Използване на автобронзанти:
Автобронзантите действат единствено върху мъртвите клетки на горния слой на кожата, което обяснява малката дълготрайност на загара – 4-6 дни.

- Използване на ускорители за получаване на бронзов загар:
Някои масла, произведени на базата на Монои или млечни масла, нямат защитен филтър и увеличават неблагоприятното въздействие на слънчевите лъчи.

- Използване на хранителни добавки:
Хранителните добавки не предпазват от UV лъчите и не заместват консумацията на плодове и зеленчуци.



Внимавайте с лекарствата, дезодорантите и парфюмите!
Те могат да предизвикат алергии, увеличават чувствителността на кожата или причинят сериозни изгаряния вследствие на излагане на слънце.

9. Нека всички шансове бъдат на ваша страна

- Пийте много вода!
- Хранете се здравословно!
- Витамините придават хубав тен на лицето!
- Не забравяйте храните, богати на бета каротен!
- Моят коктейл за прасковена кожа!



Всички подробности ще намерите тук: Наръчник за защита от слънцето


10. Наблюдавайте текстурата на кожата си


Редовно преглеждайте кожата си:
Рана, пъпка, коричка и дори неравности по кожата трябва да се наблюдават внимателно. При всяка упорита промяна на кожата се консултрайте с дерматолог.



Хората от фототип 1 и 2 и тези, които имат много бенки по кожата, трябва редовно да се консултират с лекар.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
HAUT DE PAGE